<< Nazaj na seznam
09/01/2019

Razpis za esej srednješolcev

Spoštovani! Slovenski center PEN prihodnje leto organizira 51. srečanje pisateljev za mir na Bledu. V tem okviru že nekaj let zapored poteka tudi razpis za najboljši esej slovenskih srednješolk in srednješolcev na razpisano temo, o kateri na Blejskih srečanjih razpravljajo ugledni literarni ustvarjalci z vsega sveta. Zato vljudno vabimo tudi dijakinje in dijake vaše srednje šole, da pošljejo svoj esejistični prispevek. Letošnji temi sta dve, in sicer:

KAJ IŠČEM V KNJIGI?

Kaj pričakujem, ko sežem po knjigi? Morda družbo? Morda se s knjigo zaprem pred svetom. Morda iščem in najdem doživetje, domišljijsko potovanje, znanje, zgodbo, ki mi bo povedala nekaj o ljudeh, ki jih ne poznam, a živijo v knjigah in se mi prepuščajo, da jih spoznam. Je v knjigi morda zgodba, ki bo nastavila ogledalo, iz katerega bo zrla vame moja lastna podoba? Ali bom ugledal podobo drugega, ki me ogroža in se ga bojim, ker ga ne poznam? Je knjiga most do družbe brez predsodkov, konfliktov in vojn? Kakšna knjiga se me dotakne? Morda pesmi, ki živijo z mano kakor odmev intimnih misli, h katerim se vračam, ko začutim nekaj podobnega, kot je tisti občutek, ki ga prebuja pesem? So ilustracije potrebne? Imam raje dramatizacijo romana, film, posnet po romanu, ali roman? Zakaj brati? Zakaj ne brati?

MOJ/NAŠ PROSTOR POD SONCEM

Človek biva v času in prostoru, ki ju sprejema s svojimi čuti in dojema z razumom. Prvo vprašanje, ki se postavlja: ali prihaja do trenj/vojn med ljudmi, ker se borijo za isti prostor? Kakšna je naša odgovornost do prostora? Kako ga varujemo in delimo z drugimi? Danes je zmagovalec tisti, kogar prostor ne omejuje, živi izven meja, naj bo družinskih, vaških, mestnih, državnih, šolskih in drugih. A kaj se dogaja s prostori potem, ko jih zapustimo ali uničimo? Vrt okoli domače hiše, šolsko dvorišče, park, kjer se družim s prijatelji. Kaj mi pomenijo prostori okoli mene? Sem se jim v imenu napredka pripravljen odreči? Naj namesto parka postavijo nakupovalni center ali telovadnico? Kako daleč lahko napredek poseže v naš/moj prostor pod soncem? V eseju se lahko posvetiš splošnemu odnosu človeka do človeka v boju za prostor, človeštva do okolja in «političnih odločitev», ali se Zemlja segreva ali ne, lahko pa tudi podaš osebno izkušnjo o prostoru, ki ti v življenju veliko pomeni. Esej naj bo trenutek, ko se zaveš, da nas prostor druži in razdvaja, da ga imamo radi, brez njega ne moremo, a smo do njega hkrati brezbrižni, kot da je neskončna danost. Dijakinja ali dijak si izbere eno od razpisanih tem ter o njej napiše svoje literarno razmišljanje. Esej naj obsega vsaj 3.500 znakov in naj bo poslan v obliki tipkopisa. Opremljen mora biti z imenom dijakinje oziroma dijaka ter navedbo letnika in šole, ki jo obiskuje. Prav tako mora biti naveden tudi mentor ter njegov elektronski kontakt, na katerega bodo izbrane dijakinje in dijaki prejeli morebitno obvestilo o nagradi. Za vsako razpisano temo bo po kategorijah razdeljena ena nagrada. Kategoriji sta dve – srednješolci 1. in 2. letnikov skupaj ter srednješolci 3. in 4. letnikov skupaj. Skupno bomo torej podelili štiri nagrade. Upoštevani bodo zgolj prispevki, ki bodo prispeli v knjižni slovenščini. Prispevke vaših dijakinj in dijakinj, prosimo, pošljite na elektronski naslov: slopen@guest.arnes.si ali v zaprti ovojnici na naslov: Slovenski center PEN, Komisija za šolski esej, Tomšičeva ul. 12, 1000 Ljubljana. Za vse informacije smo vašim mentorjem na voljo na tel. št. 030 321 710 (ga. Tanja Tuma). Komisija bo upoštevala vse prispevke, ki bodo do 10. 3. 2019 prispeli na vsaj enega od navedenih naslovov. Želimo vam veliko razmišljujočih in ustvarjalnih trenutkov, Ifigenija Simonović                                                                        Tanja Tuma predsednica Slovenskega centra PEN                                   predsednica Komisije za šolski esej